Peruka dla lalek - jak wykonać metodą na czepku cz.1

Siostra poprosiła mnie o stworzenie anielicy z lalki Monster High. Potrzebny jest całkowity repaint buźki, nowe włosy i oczywiście najważniejsza część to strój. Co do repaintu to sprawa jest dość prosta bo z góry dostałam przykaz jak ma wyglądać twarz. Wolna rękę dostałam do włosów, skrzydeł i stroju.
Ze względu na to że z początku postanowiłam rerootować włosy długo mi to zajęło i projekt zamarł na jakiś czas. Ostatecznie wycięłam włosy po raz kolejny i postanowiłam zrobić włosy w postaci peruki na czepku. Jak się do tego zabrałam pokażę na przykładzie innej lalki (My Scene).

W tym poście pokażę jak wykonałam sam czepek:


1. W pierwszej kolejności należy wyciąć wszystkie włosy lalki i usunąć z łepka.


Tak wyglądała  zakupiona lalka.


Większa część włosów została przycięta przy samej "skórze".


Efekt końcowy bez włosów - wyjęłam je z główki za pomocą pincety.

2. Do wykonania czepka w tym przypadku wykorzystałam elastyczną koronkę. W przypadku lalki Monster high była to gaza - opatrunek, który okazał się lepszym materiałem. W celu zabezpieczenia główki przed uszkodzeniem należy nałożyć na nią folię ochronną. Do tego użyłam woreczka śniadaniowego i zabezpieczyłam gumką do włosów. Następnie nałożyłam materiał i również zabezpieczyłam gumką. Ważne aby zbyt mocno nie naciągać materiału, ale na tyle aby nadać odpowiedni kształt.


3. Kolejnym krokiem jest nałożenie kleju na materiał w celu wzmocnienia struktury i nadania ostatecznego kształtu główki. Użyłam do tego kleju do drewna. Nakładamy warstwę, czekamy aż wyschnie i powtarzamy ten krok około trzy razy do uzyskania oczekiwanego efektu. Na koniec zostawiamy na noc.


Odpowiednio naciągnięty i zabezpieczony materiał.


Nakładanie kleju na materiał.


Klej należy dobrze rozprowadzić aby każdy skrawek przyszłego czepka był nasączony.


Tak wygląda efekt końcowy następnego dnia. Klej z białego koloru zmienił się na bezbarwny.

4. Czepek należy delikatnie zdjąć z główki razem z folią, a następnie odkleić od niej. Po przymiarce na główce zaznaczamy gdzie należy dociąć końcówki aby nadać czepkowi ostateczny kształt. 


Wycinamy i gotowe.

Efekt końcowy pracy:





Jeśli macie jakieś pytania bądź uwagi zapraszam do komentowania.

Komentarze

  1. WOW! Super!!! Jaki konkretnie klej do drewna? Jak długo czepek musi schnąć?

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie to nie ma znaczenia byle skład był podobny do vicolu. Nawet na kleju magic wychodzi :) Do do schnięcia to warstwy nakładam po sobie w odstępie max 15 minut a potem całość schnie całą noc bądź nawet 24h

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesienna niemoc

Czyżby córka szła w ślady mamy?

Nowa Panna w kolekcji - Aehael Human ver.