Jak naprawić lalkę - wyłamana głowa

Jak dziś pamiętam dzień w którym popsułam pierwszą Barbie mojej siostry. Zakładając ciasną sukienkę zbyt mocno przycisnęłam główkę do siebie i wyłamałam kawałek szyi. Szkoda że nikt z dorosłych w domu nie znał sposobu jak ją naprawić. Ostatnio kupiłam kilka lalek i okazało się że jedna z nich ma dziwnie skróconą szyję... zupełnie jak tamta z dzieciństwa. Jak się można domyślić lalka miała uszkodzoną szyję. Pogrzebałam trochę w narzędziach i tak oto ją naprawiłam.


Tak wyglądała lalka po zdjęciu głowy


Na szczęście w środku był uchwyt i wystarczyło go wyjąć za pomocą zwiniętego drutu.



Do naprawy wykorzystałam drut i narzędzie do biżuterii.


Z drutu należy wykonać dość długi i wąski haczyk.


Uzyskany haczyk wkładamy pod wałeczek wewnątrz korpusu jak na zdjęciu.


Zakładamy uchwyt do główki i wciskamy kuleczkę do szyi..


Zwijamy razem mocno drucikiem.


Nadmiar drutu ucinamy.


Najlepiej schować do wnętrza szyi cały drucik aby się w przyszłości nie pokaleczyć i nakładamy główkę.

Dzięki tej technice główka będzie mogła bez problemu pracować jak powinna. Złamany kawałek można uzupełnić według uznania np. klejem na ciepło.

Komentarze

  1. co zrobić jak mam wyłamany haczyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić konstrukcję z drucika i guzika. Tzw. "strzałka" nie jest potrzebna. Ważne aby na końcu była kuleczka blokująca wyjście lub właśnie płaski guzik :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesienna niemoc

Czyżby córka szła w ślady mamy?

Nowa Panna w kolekcji - Aehael Human ver.